Jan-Erik Andersson: Viimeinen maitolaituri
Petri Hytönen, yksityiskohta
Jan-Erik Andersson: Viimeinen maitolaituri, 1992.
En ajatellut merenneidon punaista väriä väkivaltana, kuorittuna, vaan ehkä hän on issekseen muodostunut lasikuidusta, tai meren muovista, ketsuppipullosta
Myös Oulun taidemuseon vessat sisältävät taidetta..
Mutta onko niissä pyhiä lehmiä vaiko pahoja peelsepuubeja, ja olenko liian levoton lootusasentoon
Rovaniemeläisen Samuli Kontion maalaus Huussit,
Oulun taidemuseon yleisö-WC
taide seuraa meitä kaikkialle
Hytönen Petri: Puunhalaajat, 2013,
yksityiskohtia 160,0 x 160,0 cm kokoisesta akvarellista
Hytönen Petri: Puunhalaajat, 2013
Joel Slotte
Helene Schjerfbeck
Hugo Simberg: Syksy II
Metsä aiheena, symbolina myös Hugo Simbergillä
Tuula Lehtinen
Tuula Lehtinen: Syyskuva, 1985
Mieleen tuli Päivi Alasalmen tunnelma, mm romaanissa Vainola
eipäs kun...
Miina Äkkijyrkkä
Anu Tuominen
Jussi Mäntynen: Joutsenet, pronssi
Petri Hytönen, yksityiskohta
terve metsä, terve museo
kuvassani merenneidolla on kummatkin kädet. Syssyllä oli toisin
" Viimeinen maitolaituri -teoksen merenneidon käsi löytynyt
Oulun taidemuseon vieressä olevan Punainen merenneito -lujitemuovihahmon vasen käsi löytyi lääninhallituksen takana olevalta suistoalueelta viime viikolla. Jan-Erik Anderssonin Viimeinen maitolaituri, 1992 - teosta kohtasi törkeä ilkivalta. " Kaleva, 15.10.2003
© Satu Ylävaara Photography 2023
© Satu Ylavaara Photography, Kulttuuri, kulttuurimatka, kulttuurimatkat 2023, kulttuurimatka 2023, kulttuurimatkat, Oulu, Oulussa, taide,merenneito,Suomen museot,Oulun museot,galleriakierroksella,museokierroksella,
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.